Tuesday, April 29, 2014

Muqadimah Buku Baru

Assalammualaikum...

    Bismillahhirrahmanirrahim.. Sebelum memulakan nukilan, ingin aku memohon ampun dan maaf andai sekiranya post-post aku yg seblum nie byk yg mengarut dan membuang masa.. In sha Allah aku cuba "ejaih" sikit bagi "kelia".

   Sebelum itu, aku ingin mengingatkan pada semua tentang apa yg aku "type" dalam nie xdak kena mengena dgn sesiapa..in sha Allah.. Dan aku harap kalau kalau laa nukilan-nukilan aku selepas ini xkena, mengarut, salah apa mohon tegurlah aku.. Xpa, jgn risau aku xkisah org nak tegur aku mcm mna.. yg penting jgn sesekali "cakap belakang" tentang kesilapan aku.. tak ka dapat pahala free kat aku...haa

   Dan in sha Allah post-post aku lps nie lebih kearah keagamaan.. haa pastu nak bagitau seksiap.. aku nie bkn pak ustad aku cuma hamba Allah yg xlari dari melakukan kesilapan.. Kalau apa yg aku sampaikan atau teguran tapi aku sendiri masih jahil jgn hukum aku.. TEGUR aku.. dan lagi satu nak ckp apa-apa pon yg aku sampaikan jgn sesekali tgok pada aku.. jgn jadikan aku sebagai kayu pengukur dgn mengatakan "eh dia pon x buat suruh orang buat","pandai cakap ja buat dak pon" and etc.. 

   Sebagai penutup muqadimah nie, "Jangan tengok kepada siapa yang memberi nasihat, tapi lihat apa yang disampaikan dan ambil iktibar".. Buang yang keruh ambil yang jernih.. Yang baik jadikan teladan dan yang buruk jadikan sempadan..

sekian.. =)

1 comment:

 

Copyright © 2011 Reserved to Aku Bukan Pak Ustad
Design by snowthenrainbow